Serwis www.irsi.pl używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.

Cele Instytutu

Badania i analizy

Organizacja kongresów, konferencji, seminariów, warsztatów.

Prowadzenie działalności naukowej, badawczej i naukowo-technicznej.

Prowadzenie konsultacji, mediacji oraz doradztwa.

Upowszechnianie idei dostępności e-administracji przy wykorzystaniu technologi IT.

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Wspieranie zastosowań informatyki w różnych dziedzinach życia społecznego.

Prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie stosowania nowoczesnych technologii informacyjnych.

badania i opinie

Kolejny projekt badawczy Polskiej Agencji Prasowej i IRSI

Dodano: 01.10.2020
„Konstrukcja i dystrybucja informacji prasowej” były głównym tematem badania dziennikarzy – wspólnego projektu Polskiej Agencji Prasowej i IRSI.
 
Badanie zrealizowano wśród 132 dziennikarzy. Celem badania było poznanie czynników wpływających na efektywność opracowania i dystrybucji materiałów prasowych. 
 
Wybrane wnioski z badania:
  • 77% dziennikarzy przyznaje, że korzystanie z informacji prasowych znacznie ułatwia im pracę. 
  • Najważniejszymi elementami informacji prasowej przy jej wyborze do publikacji są dane liczbowe oraz dane kontaktowe do nadawcy komunikatu i ekspertów - odpowiednio 89% oraz 86% wskazań.
  • Materiałami, które przede wszystkim warto załączać do informacji prasowej, są zdjęcia mogące być ilustracją dla treści oraz czytelny komunikat, że nadawca informacji ma prawa do przesłanych materiałów i przekazuje je dziennikarzom - odpowiednio 87% oraz 85% wskazań.
 
Pełny raport dostępny jest tutaj
lista aktualności

Partnerzy:

Copyright © 2013 - Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Wszelkie prawa zastrzeżone

Powered by: CMS Edito Realizacja: Ideo