Serwis www.irsi.pl używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.

Cele Instytutu

Badania i analizy

Organizacja kongresów, konferencji, seminariów, warsztatów.

Prowadzenie działalności naukowej, badawczej i naukowo-technicznej.

Prowadzenie konsultacji, mediacji oraz doradztwa.

Upowszechnianie idei dostępności e-administracji przy wykorzystaniu technologi IT.

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Wspieranie zastosowań informatyki w różnych dziedzinach życia społecznego.

Prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie stosowania nowoczesnych technologii informacyjnych.

aktualności

Nowe trendy na Kongresie Public Relations

Dodano: 23.04.2013

Ponad 200 uczestników, 30 prelegentów, dziesiątki poruszonych tematów, a także 12 godzin zróżnicowanych bloków warsztatowych – tak przebiegał Kongres Profesjonalistów Public Relations 2013. W tym roku w Rzeszowie eksperci poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co dalej z PR? Dokąd zmierza? Nadal się rozwija, czy stoi w miejscu? Organizatorami Kongresu byli: Uniwersytet Wrocławski i Newsline Sp. z o.o., partnerem między innymi Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a sponsorem głównym - firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.

Branża public relations w Polsce od początku lat 90-tych dynamicznie się rozwija, a od 2001 roku praktycy i naukowcy zajmujący się komunikowaniem spotykają się i dyskutują na kongresach PR. Odbywające się każdego roku wiosną wydarzenie, to dobry moment na refleksję i dyskusję o przyszłości, wyzwaniach i nowych narzędziach. Między innymi takie tematy poruszano podczas kolejnej odsłony Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który w dniach 18-19 kwietnia odbył się w Rzeszowie.

Siła social media w budowaniu relacji z klientem, branża PR w sytuacjach kryzysowych, nowe narzędzia monitoringu mediów – to tylko niektóre wątki dyskusji ekspertów. Podczas wydarzenia sporo uwagi poświęcono środkom przekazu informacji – nieodłącznemu elementowi public relations. Mówiono o nich w odniesieniu do zmian i nowych zjawisk, jakie obserwujemy. – Ideą Kongresu jest komentowanie rzeczywistości, jak również wymiana opinii i poglądów w zakresie budowania relacji oraz wizerunku. Odpowiednio prowadzone działania komunikacyjne, znajomość najnowszych trendów i stosowanie innowacyjnych technologii mogą poprawić efektywność w niejednej firmie. A to właśnie jest celem, do którego dążą współczesne przedsiębiorstwa, agencje i instytucje – przekonuje dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, organizator kongresów PR.

Czy branża public relations przestała się rozwijać?
W tegorocznej debacie, która toczyła się pod hasłem „Branża public relations: czy przestaliśmy się rozwijać?" mogliśmy usłyszeć m.in.: Sebastiana Bykowskiego, Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Generalnego, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów czy Jarosława Reczka, Dyrektora Departamentu Promocji, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Dyskusja pozwoliła na wysunięcie wielu interesujących wniosków. Prelegenci zauważyli, że rola public relations w wielu korporacjach rośnie. Ponadto zasygnalizowali, iż zbyt dużo uwagi przykuwa się do komunikacji internetowej, zapominając o mediach tradycyjnych. Dodali również, że skupiając się na liczbach, zapominamy o innych elementach pomiaru efektywności pracy piarowca. – Podczas tegorocznego Kongresu nie zabrakło burzliwych dyskusji nie tylko wśród prelegentów, ale i zgromadzonych na sali uczestników. Jest to dowód na to, że branża public relations jest dynamiczna, stale się rozwija i dostosowuje do otaczającej rzeczywistości. A my, jako eksperci potrafimy wyrażać swoje opinie i się nimi dzielić dyskutując na forum – dodaje dr Dariusz Tworzydło.

Pierwszy raz w programie wydarzenia znalazły się warsztaty, dzięki którym uczestnicy poszerzali horyzonty i doskonalili swoje umiejętności w takich obszarach jak: monitoring mediów, wystąpienia publiczne, finansowanie i prowadzenie działań PR, zarządzanie w kryzysie, skuteczna komunikacja czy radzenie sobie w trudnych sytuacjach z mediami. – Chcielibyśmy, aby nowa, wzbogacona formuła na stałe zagościła w programie naszych spotkań – mówi dr Dariusz Tworzydło. Dużą popularnością cieszył się warsztat Rafała Motriuka, korespondenta Polskiego Radia, współpracownika BBC, na którym zgromadziło się znaczne grono słuchaczy. Prowadzący skupił się na praktycznych ćwiczeniach dla grupy o różnych stopniach trudności – od przedstawiania się do mikrofonu, przez przygotowywanie i odczytywanie oświadczenia, aż po udzielanie odpowiedzi na niewygodne pytania dziennikarza. Rafał Motriuk służył cennymi radami, korygował wypowiedzi, a także doceniał zaangażowanie uczestników oraz poprawnie wykonane przez nich zadania.

Wiedza „w pigułce” po Kongresie
Na stronie wydarzenia, w Klubie Kongresu, dostępne są już pierwsze prezentacje prelegentów: http://www.kongresprofesjonalistow.pl/klub-kongresu/prezentacje/, a niebawem opublikujemy także materiały wideo z wybranych wystąpień. Tam też odnaleźć mogą Państwo prezentacje oraz filmy z lat ubiegłych. Zachęcamy do śledzenia strony Kongresu Profesjonalistów Public Relations oraz profilu na portalu Facebook.
 

lista aktualności

Partnerzy:

Copyright © 2013 - Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Wszelkie prawa zastrzeżone

Powered by: CMS Edito Realizacja: Ideo