Serwis www.irsi.pl używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.

Cele Instytutu

Badania i analizy

Organizacja kongresów, konferencji, seminariów, warsztatów.

Prowadzenie działalności naukowej, badawczej i naukowo-technicznej.

Prowadzenie konsultacji, mediacji oraz doradztwa.

Upowszechnianie idei dostępności e-administracji przy wykorzystaniu technologi IT.

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Wspieranie zastosowań informatyki w różnych dziedzinach życia społecznego.

Prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie stosowania nowoczesnych technologii informacyjnych.

aktualności

IRSI patronem merytorycznym „Leksykonu pozycjonowania”

Dodano: 14.01.2014

Chcąc zbudować wysoką pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google zbyt często opieramy się wyłącznie na linkowaniu. Takie działania odchodzą już powoli do lamusa, a ich miejsce zajmuje pozytywny wizerunek wśród odbiorców. Na czym opiera się współczesne pozycjonowanie, można przeczytać w darmowym „Leksykonie pozycjonowania” autorstwa Wojciecha Szymańskiego. Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego jest patronem merytorycznym tego wydawnictwa.

Pozycjonowanie choć bardzo popularne, wciąż często jest błędnie rozumiane. Wiele ludzi sprowadza ten zabieg wyłącznie do linkowania słów kluczowych. To prawda, że pozyskiwanie odnośników prowadzących do witryny jest istotne, ale to nie wszystko. Trzymając się kilku elementarnych zasad, możemy zbudować podstawy pozycjonowania strony. Nie zastąpi to profesjonalnej usługi ekspertów, którzy wiedzę na ten temat gromadzili przez lata. Dzięki tym działaniom będziemy jednak o parę kroków przed konkurencją.

Fundamentalne zaufanie
Kluczem skutecznej komunikacji, również tej prowadzonej w internecie, jest budowanie zaufania. Wbrew pozorom, Google to dość inteligentna wyszukiwarka, która zaczęła zwracać uwagę na to, jak kształtuje się nasz wizerunek. Nie należy trzymać się kurczowo bezmyślnego linkowania każdego słowa, skupmy się za to na działaniach marketingowych. Z pomocą przychodzą Social Media, które w ostatnim czasie cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Portalem, który wzmacnia reputację naszej strony, jest np. YouTube. Posiadanie w tym serwisie konta czy filmów, które w podpisie zawierają link do pozycjonowanej witryny, bardzo pozytywnie wpływa na zaufanie Google. To z kolei przekłada się na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Nie zapominajmy również o Media Relations. Informacje prasowe czy artykuły zawierające odnośnik do strony także mają wysoką wartość pozycjonerską.

Jak pozycjonować z głową?
W zajęciu dobrego miejsce w rankingu może nam pomóc właściwe dostosowanie strony. Po pierwsze pamiętajmy, żeby witryna była rozbudowana. Kilka zakładek ze stałą treścią nie wyplasuje nas na czołowych pozycjach. Postarajmy się o wewnętrzne linkowanie, oryginalne treści, połączenie z Social Media i wykorzystanie słów kluczowych. Nie może również zdarzyć się, że któraś z podstron zawiera szczątkowe treści bądź wcale nie ma na niej informacji. Uwagę Googla przyciągniemy unikalnymi tekstami, dedykowanymi danemu portalowi. Kopiowanie tekstów z innych stron nie tylko nie pomoże w pozycjonowaniu, ale przede wszystkim jest plagiatem. Na stronie warto także dodać wtyczki z portali społecznościowych. Odnośniki do popularnych serwisów zrzeszających fanów jak Facebook czy YouTube pozwolą na dotarcie do wielu osób.

Praktyczny przewodnik po pozycjonowaniu
Więcej wskazówek na temat elementarnych zasad pozycjonowania można znaleźć w najnowszej publikacji „Leksykon pozycjonowania” autorstwa Wojciecha Szymańskiego. Książka dostępna jest na stronie internetowej newsline. Przedstawione w niej zostały definicje, wsparte konkretnymi przykładami i opatrzone infografiką. Taka forma pozwala czytelnikowi lepiej zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia.
 

lista aktualności

Partnerzy:

Copyright © 2013 - Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Wszelkie prawa zastrzeżone

Powered by: CMS Edito Realizacja: Ideo