Serwis www.irsi.pl używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.

Cele Instytutu

Badania i analizy

Organizacja kongresów, konferencji, seminariów, warsztatów.

Prowadzenie działalności naukowej, badawczej i naukowo-technicznej.

Prowadzenie konsultacji, mediacji oraz doradztwa.

Upowszechnianie idei dostępności e-administracji przy wykorzystaniu technologi IT.

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Wspieranie zastosowań informatyki w różnych dziedzinach życia społecznego.

Prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie stosowania nowoczesnych technologii informacyjnych.

aktualności

Komu potrzebny jest marketing miejsc?

Dodano: 28.10.2014

Czy eksperci od wizerunku i marketingu właściwie interpretują potrzeby komunikacyjne oraz promocyjne miast i regionów? Czy rezultaty prowadzonych kampanii są zawsze zgodne z założeniami ich twórców? Jakie korzyści z takiej promocji może czerpać przeciętny mieszkaniec? Okazją do dyskusji na te tematy będzie IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego jest partnerem wydarzenia.

Od pewnego czasu obserwujemy trwającą modę na promocję miast i regionów. Prowadzone są badania wizerunkowe, powstają publikacje zgłębiające to zagadnienie, a przede wszystkim wdrażane są kolejne kampanie. Miasta i regiony niczym produkty zyskują nośne slogany reklamowe i wyraziste logotypy. Dokąd zmierza marketing miejsc i jaka będzie jego przyszłość? Wkrótce debatę o tym podejmą uczestnicy IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Wydarzenie odbędzie się w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie. Program spotkania jest już dostępny na stronie internetowej: www.podkarpackie.org.pl

Wizja kontra rzeczywistość

Na przełomie lat 60-tych i 70-tych XX wieku, kiedy rodziła się koncepcja marketingu miejsc, nowością było zastosowanie narzędzi promocji do budowania wizerunku miast i regionów. Dzisiaj taka praktyka jest standardem, a po tego rodzaju zabiegi sięgają zarówno duże aglomeracje, jak i małe miejscowości. Skalę zjawiska doskonale obrazuje ostatni pomysł związany z logotypem Polski. Projekt wywołał sporą dyskusję, nie tylko wśród osób z branży. Głosowaniu na najlepszy projekt towarzyszy polemika, prowadzona w towarzyskich rozmowach, mediach tradycyjnych i społecznościowych. Z ust „zwykłych” obywateli padają pytania o sens i cel wydawanych na promocję pieniędzy, zamierzony efekt, a przede wszystkim o sam projekt, którego koncepcja nie wszystkim przypadła do gustu. – Marketing miejsc to niezwykle skomplikowana materia. Punktem wyjścia powinna być rzetelna diagnoza sytuacji wyjściowej, w tym zdefiniowanie postrzegania danego miejsca i potencjału jakim dysponuje. Hasła reklamowe, billboardy czy logotypy są formą przekazu, ale jeżeli ich fundamentem nie jest głębsza idea, stają się wyłącznie pustymi nośnikami. Właśnie wówczas padają pytania o sens takich działań. – wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o.

Konfrontacja poglądów

Komu potrzebne są działania marketingowe – gospodarzom miast i regionów, agencjom realizującym projekty, sferze biznesu, a może po prostu mieszkańcom? Tych pytań z pewnością nie zabraknie podczas IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Przedstawiciele mediów, jednostek samorządu terytorialnego oraz agencji marketingowych skonfrontują swoje poglądy na temat marketingu terytorialnego – stanu obecnego i przyszłości. W gronie prelegentów znaleźli się: Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu Alert Media Communications, Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Pawłowicz Business Solutions, Krzysztof MACIASZCZYK, Prezes Zarządu Miejskiej Areny Kultury i Sportu w Łodzi, Atlas Arena Łódź, Maciej ŁASKI p.o. Dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Wiesław ŁODZIKOWSKI, Dyrektor TVP Technologie, Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Prezes Zarządu PUBLICON, Piotr SEGES, Prezes Zarządu Kancelarii Brandingowej „GoodName”, Jarosław RECZEK, Dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki, Sportu i Współpracy Międzynarodowej, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. Pełen program Kongresu znajduje się na stronie internetowej: www.podkarpackie.org.pl Tam również można zgłosić swoje uczestnictwo. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Głównymi partnerami wydarzenia są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Więcej informacji na temat organizowanych przez Exacto Sp. z o.o. wydarzeń oraz realizowanych projektów można znaleźć na: www.exacto.pl

lista aktualności

Partnerzy:

Copyright © 2013 - Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Wszelkie prawa zastrzeżone

Powered by: CMS Edito Realizacja: Ideo